08 nov. L’observació és el pilar principal per un bon assessorament personal
En una societat cada vegada més preocupada per la imatge i que demanda un major grau de serveis personals de qualitat, aquestes activitats s’han diversificat a fi de donar resposta a les necessitats de la societat.
Aquí entra en joc la importància d’una bona observació, que ha de permetre extreure una sèrie de fets amb els quals es pugui realitzar una descripció detallada de la imatge de les persones. Observar no consisteix a mirar únicament.
En tot estudi d’observació hem de tenir clar: la finalitat i l’objectiu d’aquest procés que es vol realitzar; l’objecte o situació que es pretén analitzar; la manera d’enregistrar les dades d’observació. En conjunt, un procés d’observació s’ha de planificar amb molta cura i de manera sistemàtica per tal de poder obtenir uns resultats fiables que puguem analitzar amb compte i rigor.
Saber observar bé ens permetrà descobrir i interpretar el nostre entorn d’una manera més satisfactòria alhora que ens ajudarà a prendre millors decisions dins del món tan ampli i divers on vivim.
L’observació és una etapa d’anàlisi que ens permetrà posteriorment prendre decisions. Com major sigui la qualitat de la informació recollida més possibilitats tindrem de triar les decisions correctes.
Pararem esment a l’entorn que ens envolta en el sector de la imatge personal en els serveis que van dirigits a cura de l’aspecte físic i benestar de les persones.
La incorporació de l’home com a usuari d’aquest sector, augura un bon futur, impulsat en part per l’augment del poder adquisitiu de la població.
Així doncs, el sector de la Imatge Personal evoluciona cap a noves i més elevades demandes de productes i serveis, la qual cosa recau en major necessitat de formació i actualització dels professionals. Apareixen així noves competències i fins i tot noves qualificacions.
Sal de Mar, novembre 2020.